2de - 7de jaar 2024-2025
Aanmelden en inschrijven

Inschrijven voor een tussenjaar (2de tot en met 7de jaar) is mogelijk, afhankelijk van de beschikbaarheid in de gewenste basisoptie of studierichting. Voor de start van het schooljaar is deze beschikbaarheid niet altijd duidelijk. Daarom hanteren we een aanmeldlijst, zodat we je snel kunnen informeren wanneer er een plaats beschikbaar komt.

Om kwaliteitsvol onderwijs te kunnen garanderen en om infrastructurele redenen kunnen wij bepaalde jaren, keuzepakketten, basisopties en studierichtingen volzet verklaren waardoor inschrijven niet meer mogelijk is. Aarzel niet om telefonisch of via e-mail te informeren naar de beschikbare plaatsen.

Procedure
Stap 1 - Digitaal aanmelden

Vanaf maandag 13 mei 2024 9 uur kan je via de link digitaal aanmelden voor een tussenjaar. Let op: een aanmelding is nog geen inschrijving.

Wat heb je nodig?

Toelatings- en overgangsvoorwaarden

Via de bovenstaande knop kan je aanmelden voor een studierichting uit ons studieaanbod. Na aanmelding wordt er bekeken of de aangemelde leerling voldoet aan de toelatings- en overgangsvoorwaarden van de studierichting. Er wordt hiervoor gekeken naar:

Stap 2 - Afspraak

Indien er plaats is in de gekozen studierichting of basisoptie, nemen we met jou contact op om een afspraak in te plannen op school. Aarzel niet om telefonisch of via e-mail te informeren naar de beschikbare plaatsen.

Stap 3 - Kennismakingsgesprek

Op school vindt er een intakegesprek plaats. De adjunct-directeur of de zorgcoach helpt jou graag bij een goede studiekeuze.

Stap 4 - Inschrijving

Na het intakegesprek zal het mogelijk zijn om in te schrijven voor de gekozen basisoptie of studierichting. Neem hiervoor zeker je identiteitskaart mee. Inschrijven kan enkel fysiek (niet online).

Als het intakegesprek plaatsvindt na 30 juni, vragen we om meteen alle documenten die nodig zijn om definitief in te schrijven, mee te nemen (zie stap 5 ‘Definitieve inschrijving’).

Stap 5 - Definitieve inschrijving

De inschrijving wordt definitief na het binnenbrengen van enkele documenten. 

Van zodra je over deze documenten beschikt, bezorg je een kopie aan het secretariaat van onze school. Dit kan op papier (Tremelobaan 4, Keerbergen) of digitaal (leerlingenadministratie@smiks.be).

Arrow-up