Snel thuis in Smiks

Een nieuwe school, nieuwe mensen, een grote stap, maar ‘Nergens beter dan Smiks’. We zetten in op het starten met een goed gevoel, we proberen er voor te zorgen dat iedereen zich thuis voelt op school.

Eerste schooldag

Al op de eerste schooldag zorgen we voor een warm welkom: we nemen tijd om jou te laten kennismaken met je klas, je klasleerkracht en je klasgenoten. Daarna gaan we samen de school en de omgeving ontdekken!

Tweedaagse in Oostduinkerke

Begin september trekken we met z’n allen op tweedaagse naar Oostduinkerke. In een ontspannen sfeer maken leerkrachten en leerlingen er extra tijd voor elkaar. Zo kunnen klasgenoten snel vrienden worden. En al spelend leren we!

Skillslab

Tijdens het wekelijkse uur Skillslab is er voortdurend aandacht voor het leren en leven in groep. We werken rond planning van schoolwerk, we ontdekken samen welke studietypes er zijn en oefenen verschillende studiemethodes. We leren leren en samen leven.

Infoavond voor ouders

In de tweede week van september ontvangen we graag de nieuwe leerlingen en hun ouders. We willen iedereen zo snel mogelijk betrekken bij de nieuwe uitdaging.