Erasmus+: Slovenië

Van 4 tot en met 8 mei trokken twee leerkrachten van SMIKS samen met collega’s uit onze onderwijsgroep OZCS op Erasmus+‑uitwisseling naar Slovenië. Na een inspirerend seminarie van Mateja Persolja (Begrejt‑instituut) bezochten ze drie Sloveense scholen waar eigenaarschap van leren en zelfsturing écht centraal staan.
In Slovenië gelooft men sterk in het principe “Help me do it myself”; in een veilige leeromgeving geven leerlingen hun leerpad mee vorm, ze leren uit feedback als continu proces en ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen evolutie.
De klasbezoeken en gesprekken met directies, ondersteuners en leerkrachten zorgden voor frisse inzichten die we graag meenemen naar onze eigen school.
#Erasmus+ #EPOS #vzw_OZCS_Vorselaar

Arrow-up